donderdag 28 april 2011

beste DKV, ik wil klant worden!

Grote bedrijven kunnen vaak nog veel leren.  Neem nu DKV.
Ik wens me al een tijdje aan te sluiten bij DKV, maar ken geen verzekeraar in de buurt.  Dus zoek ik toch snel even op hun site naar makelaars in de buurt?

Na een taalkeuze heb ik de keuze tussen

  • Algeme informatie
  • DKV-Klant
  • Corporate Klant
  • Verzekeringsbemiddelaar
  • Dienstverleners
  • Ziekenhuizen.
'Algemene informatie' lijkt me de meest logische keuze.
Ik krijg een nieuwe menukeuze, met een hoop mogelijkheden.  Niet meteen duidelijk, dus zoek ik maar op 'makelaar'
Ah een link 'contact': Ik krijg te zien hoe ik mij kan aansluiten bij de zorgkas.  Heel eenvoudig: print het aansluitingsformulier en stuur het op.  Nee, ik wil een hospitalisatieverzekering.  Wat kan de zorgkas mij iets schelen.
Terug naar home.  Ik vind alle informatie terug over de verzekering die ik wens.
Interesse?  Aarzel niet uw verzekeringsbemiddelaar te contacteren of wend u tot ons verkoopnetwerk.
Ja, dat wist ik al, maar waar vind ik die?

Dan maar de F.A.Q.  Ik kan vragen stellen over mijn schadegeval of over mijn contact, nog steeds geen makelaar gevonden.

Bij Partnerschips misschien?  ... daar kan ik enkel de pearle-winkel in mijn buurt vinden.
Misschien kan die me vertellen waar ik een makelaar kan vinden? Pffff

Ik heb een hekel aan sitemaps, maar soms is dit de laatste strohalm om een goed weggestopte pagina te vinden.  Op goed geluk dus maar ...
Hmm, Hoe u ons vindt?  Nu weet ik ook het hoofdkantoor zijn.
Hospitalisatieverzekering Particulier ...  Distributie ... Interesse?
Ja, en of dat ik interesse heb, ik ben al een half uur aan het zoeken om klant te worden.

even lezen ... ' Méér dan 8.000 verzekeringsbemiddelaars (8.000, dus woont er toch zeker wel eentje in mijn buurt?) kennen perfect onze producten en werken doeltreffend met ons samen.  Aarzel niet hen te contacteren (nee, beste DKV, ik aarzel niet, ik zoek ze enkel) ; zij staan graag tot uw beschikking om u meer info te verschaffen omtrent onze producten en dienstverlening.)

Pfff, terug naar de allereerste pagina dan maar?
DKV-klant?  Dat ben ik nog niet, maar op goed geluk even proberen? 'Under Construction'
Corporate Klant?  Dat ben ik niet, en wil ik ook niet worden
Verzekeringsbemiddelaar.  Ja, die moet ik hebben.  Eindelijk, Gevonden!
Mooi niet dus, want ik moet inloggen om verder te gaan.
Dienstverleners? Ziekenhuizen?  ... niet meteen wat ik zoek.


Tot grote frustratie ben ik dan maar een pint gaan drinken in mijn favoriete kroeg.
Nadat ik even mijn gal spuwde bij de barman haalde die zijn mobieltje boven en begon te bellen.  Hallo Thierry?  Ja, ik heb hier iemand voor u.  Ene die een verzekering bij DKV zoekt, wacht, ik zal hem even geven.
En zo gebeurde het ... anno 2011 vind ik op café de informatie die op internet onvindbaar is.



maandag 18 april 2011

Domain Renewal Group

Deze ochtend was het weer zover ... Een brief van de "Domain Renewal Group" in de bus.
Mijn domeinnaam vervalt binnenkort, maar mits de betaling uit te voeren blijft mijn site online en verder nog heel wat blabla.
Niet eens in kleine lettertjes staat er dat je de Domain Renewal Group toestemming geeft om jouw domeinnaam over te nemen.

Uiteraard hoef je geen vervolg aan deze brief te geven. Deze Amerikaanse firma probeert met een betrouwbaar uitziende brief je domeinnaam over te nemen van je huidige registrar. Pure scam.

Het verlengen van je domeinaam regel je best via het bedrijf waar je de domeinnaam geregistreerd hebt.
Welke firma dit is kun je eenvoudig controleren op sites als whois.com of dns.be.
Wil je toch veranderen van registrar?  Dat kan, maar doe dit op eigen initiatief.